ÖZOĞUZ OTELCİLİK TURİZM İNŞAAT SANAYİ A.Ş.
(HOTEL GOLDEN WAY)
SÜRDÜRÜLEBİLİR SATIN ALMA POLİTİKASI
Doküman No: GW-SYS-PL.0007
Yayın Tarihi: Eylül 2023
Revizyon No: 0
Revizyon Tarihi:
GOLDEN WAY Hotel olarak; Çevresel Sürdürülebilirlik Politikası çerçevesinde hareket ediyoruz, Yerel/bölgesel kalkınma ve istihdamı destekliyoruz, İstihdam, ilerleme, ödüllendirme sürecinde ayrım yapılmaksızın yönetim pozisyonları dahil olmak üzere performans analizi yaparak tüm çalışanlarımıza eşit fırsatlar sunuyoruz. Çalışanlarımızın çalışma haklarına saygı duyuyor, yasal mevzuat hükümleri çerçevesinde takip ediyoruz. Çocuk işçiliğin kaldırılmasını destekliyoruz. Çalışanlarımıza düzenli eğitimler vererek gelişim ve ilerleme fırsatı sunuyoruz. Çalışanlarımıza sağlıklı, güvenli çalışma ortamı sunuyor, istek, öneri ve şikayetlerini iletebilecekleri çeşitli imkanlar sunuyoruz. Çalışanlarımızdan gelen geri bildirimleri değerlendirerek yönetim sistemlerimizin gelişimine katkı sağlıyoruz. Sıfır kaza ilkesiyle çalışarak, iş sağlığı ve güvenliğini kurumsal kültür haline getirmek istiyoruz.
Politikamızı işletirken ilgili taraflarımızın katılımına önem veriyor, gerektiğinde şeffaf bilgi sunuyoruz. Yerel/Bölgenin doğal ve kültürel mirasının ilgili misafirlerimizi ve çalışanlarımızı bilgilendiriyoruz, Misafirlerimizin tüm geri bildirimlerini değerlendiriyoruz. Elde ettiğimiz veriler doğrultusunda süreçlerimizi iyileştiriyoruz. Yatırımlarımızı planlarken; binalarımızın ve alt yapı sistemlerimizin; korunan hassas alanlara, tarihi mirasa, doğal ve kültürel çevrenin bütünlüğüne olan risklerini dikkate alıyoruz.
Arazi kullanımı, inşaat, bakım onarım işlemleri, tasarım, peyzaj düzenlemesiyle ilgili çalışmalarımızda yerel/bölgeye uygun, sürdürülebilir uygulamalar ve materyaller tercih ediyoruz. Binalarımızı ve konseptimizi tasarlarken, özel ihtiyacı olan misafir ve çalışanlarımızın ihtiyaçlarını düşünüyor, herkes için erişilebilir hizmet anlayışını benimsiyoruz.
Tarihi, arkeolojik, kültürel ve manevi öneme sahip yerel/bölgesel mülklerin, alanların ve geleneklerin korunmasına ve gelişmesine katkı sağlıyoruz. Ürün/hizmet alımlarında niteliği ve kalitesini kullanıcılarla değerlendiriyor ve analiz ediyoruz. Tedarikçi seçiminde adil, dürüst ve tarafsız davranıyoruz. İnsan haklarına saygı duyuyor; dil, din, ırk, cinsiyet vb. her türlü ayrımcılığı reddediyoruz. Özel korumalı gruplar ve diğer savunmasız gruplara yönelik, ticari, cinsel veya başka herhangi bir istismar veya tacize karşıyız.
Aile içi şiddet ve çocuk istismarına karşı alınacak tedbirleri destekliyoruz. Tüm süreçlerimizi temel değerlerimize bağlı kalarak, uymakla yükümlü olduğumuz yasal ve diğer şartlara uyum anlayışı ile sürekli geliştiriyoruz. Bilgi güvenliği ile ilgili mevzuata uygun hareket ediyor, süreçlerimizi geliştiriyoruz. Sektöre yön veren inovasyon çalışmaları ile teknolojik sistemlere yatırım yapıyoruz. Faaliyetlerimizi, kendi iç dış hususlarımız, ilgili taraflarımızın ihtiyaç ve beklentilerini ele alarak potansiyel riskleri önceden analiz ediyor, sürekli iyileştirme hedefi doğrultusunda geliştiriyoruz.
Risk Yönetimi Sürecini tüm iş süreçlerimizde ele alıyor, yeni fırsatlar elde etmeyi amaçlıyoruz. Sürdürülebilir kalkınma doğrultusunda, Turizm sektöründe öncü, uzun vadeli değer yaratmayı hedefliyoruz.
GOLDEN WAY HOTEL
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORLAMASI 2023
Sürdürülebilirlik Raporlamasını PDF olarak indirmek için TIKLAYINIZ!
GOLDEN WAY HOTEL
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK RAPORLAMASI 2024
Sürdürülebilirlik Raporlamasını PDF olarak indirmek için TIKLAYINIZ!
ÖZOĞUZ OTELCİLİK TURİZM İNŞAAT SANAYİ A.Ş.
(HOTEL GOLDEN WAY)
MİSAFİR AYDINLATMA METNİ
1.GİRİŞ
1.1 Amaç
İşbu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikası (“Politika”) yürürlükteki mevzuat çerçevesinde Özoğuz Otelcilik Turizm İnşaat Sanayi AŞ’nin (Bundan sonra “Şirket” olarak anılacaktır.) tamamına uygulanmakta ve kişisel veri imha ile ilgili ulusal olarak kabul görmüş temel ilkelere dayanmaktadır. İlgili mevzuat kapsamında gerekli imha çalışmalarının yapılmasına ilişkin çerçeve ve esasları içermektedir.
Kişiler Verilerin Korunması Kanunu’nun (“Kanun”) 7nci maddesinin üçüncü fıkrasında “Kişisel verilerin silinmesine, yok edilmesine veya anonim hale getirilmesine ilişkin usul ve esaslar yönetmelikle düzenlenir” hükmü yer almaktadır. Bu hüküm ve Kanun’un 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (e) bendine istinaden Kişisel Verileri Koruma Kurulu (“Kurul”) tarafından Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik (“Yönetmelik”) hazırlanmış olup 28 Ekim 2017 tarihli ve 30224 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanmıştır.
Yukarıdaki düzenlemeye dayanarak, bu Politikanın amacı, Şirketin faaliyetlerinin yürütülmesinde işlediği kişisel verilerin, Yönetmeliğe uygun şekilde silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesine ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
1.2.Kapsam
Şirkette görev yapmakta olan çalışanların, çalışan adaylarının, ziyaretçilerin, işbirliği içerisinde olduğumuz üçüncü kişilerin ve üçüncü kişilerin çalışanlarına ait kişisel veriler bu Politika kapsamında olup Şirketin sahip olduğu ya da Şirket tarafından yönetilen kişisel verilerin işlendiği tüm kayıt ortamları ve kişisel veri işlenmesine yönelik faaliyetlerde bu Politika uygulanır.
1.3. Kısaltmalar ve Tanımlar
Kavram | Tanım |
Alıcı grubu | Veri sorumlusu tarafından kişisel verilerin aktarıldığı gerçek veya tüzel kişi kategorisi |
Açık Rıza | Belirli bir konuya ilişkin, bilgilendirilmeye dayanan ve özgür iradeyle açıklanan rıza |
Anonim Hale Getirme | Kişisel verilerin, başka verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hale getirilmesi |
Elektronik Ortam | Kişisel verilerin elektronik aygıtlar ile oluşturulabildiği, okunabildiği, değiştirilebildiği ve yazılabildiği ortamlar. |
Elektronik Olmayan Ortam | Elektronik ortamların dışında kalan tüm yazılı, basılı, görsel vb. diğer ortamlar. |
İlgili Kişi | Kişisel verisi işlenen gerçek kişi |
İlgili kullanıcı | Verilerin teknik olarak depolanması, korunması ve yedeklenmesinden sorumlu olan kişi ya da birim hariç olmak üzere veri sorumlusu organizasyonu içerisinde veya veri sorumlusundan aldığı yetki ve talimat doğrultusunda kişisel verileri işleyen kişileri |
İmha | Kişisel verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesi |
Kanun | 6698 Sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu |
Kayıt ortamı | Tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla işlenen kişisel verilerin bulunduğu her türlü ortamı |
Kişisel veri | Kimliği belirli veya belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgi |
Kişisel veri sahibi | Kişisel verisi işlenen gerçek kişi |
Kişisel verinin işlenmesi | Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi, yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde edilebilir hale getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının engellenmesi gibi veriler üzerinde gerçekleştirilen her türlü işlemi |
Kişisel veri işleme envanteri | Veri sorumlularının iş süreçlerine bağlı olarak gerçekleştirmekte oldukları kişisel verileri işleme faaliyetlerini; kişisel verileri işleme amaçları, veri kategorisi, aktarılan alıcı grubu ve veri konusu kişi grubuyla ilişkilendirerek oluşturdukları ve kişisel verilerin işlendikleri amaçlar için gerekli olan azami süreyi, yabancı ülkelere aktarımı öngörülen kişisel verileri ve veri güvenliğine ilişkin alınan tedbirleri açıklayarak detaylandırdıkları envanter |
Kurul | Kişisel Verileri Koruma Kurulu |
Kurum | Kişisel Verileri Koruma Kurumu |
Özel nitelikli kişisel veri | Kişilerin ırkı, etnik kökeni, siyasi düşüncesi, felsefi inancı, dini, mezhebi veya diğer inançları, kılık ve kıyafeti, dernek, vakıf ya da sendika üyeliği, sağlığı, cinsel hayatı, ceza mahkûmiyeti ve güvenlik tedbirleriyle ilgili verileri ile biyometrik ve genetik verileri |
Periyodik imha | Kanunda yer alan kişisel verilerin işlenme şartlarının tamamının ortadan kalkması durumunda kişisel verileri saklama ve imha politikasında belirtilen ve tekrar eden aralıklarla resen gerçekleştirilecek silme, yok etme veya anonim hale getirme işlemi |
Politika | Veri sorumlularının, kişisel verilerin işlendikleri amaç için gerekli olan azami süreyi belirleme işlemi ile silme, yok etme ve anonim hale getirme işlemi için dayanak yaptıkları politika. |
Sicil | Kişisel Verileri Koruma Kurumu Başkanlığı tarafından tutulan veri sorumluları sicilini |
Veri işleyen | Veri sorumlusunun verdiği yetkiye dayanarak onun adına kişisel veri işleyen gerçek ve tüzel kişiyi |
Veri kayıt sistemi | Kişisel verilerin belirli kriterlere göre yapılandırılarak işlendiği kayıt sistemini |
Veri sorumlusu | Kişisel verilerin işleme amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi ifade eder |
Yönetmelik | 28.10.2017 tarih ve 30224 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale Getirilmesi Hakkında Yönetmelik. |
2. SORUMLULUK ve GÖREV DAĞILIMLARI
Şirketin tüm birimleri ve çalışanları, sorumlu birimlerce Politika kapsamında alınmakta olan teknik ve idari tedbirlerin gereği gibi uygulanması, birim çalışanlarının eğitimi ve farkındalığının arttırılması, izlenmesi ve sürekli denetimi ile kişisel verilerin hukuka aykırı olarak işlenmesinin önlenmesi, kişisel verilere hukuka aykırı olarak erişilmesinin önlenmesi ve kişisel verilerin hukuka uygun saklanmasının sağlanması amacıyla kişisel veri işlenen tüm ortamlarda veri güvenliğini sağlamaya yönelik teknik ve idari tedbirlerin alınması konularında sorumlu birimlere aktif olarak destek verir.
Kişisel verilerin saklama ve imha süreçlerinde görev alanların unvanları, birimleri ve görev tanımlarına ait dağılım aşağıda verilmiştir.
Tablo 1: Saklama ve imha süreçleri görev dağılımları
Ünvan | Birim | Görev Tanımı | |
Bilgi İşlem Yetkilisi | Bilgi İşlem | Görevi dahilinde olan süreçlerin saklama süresine uygunluğunun sağlanması, periyodik imha sürecinin yönetimi, Veri Sahiplerinin taleplerinin yanıtlanması için gerekli denetim ve kontrollerin yapılması | |
| Muhasebe | Görevi dahilinde olan süreçlerin saklama süresine uygunluğunun sağlanması, periyodik imha sürenin yönetimi, 6100 sayılı TTK ve Vergi Mevzuatından kaynaklanan defter, belge saklama yükümlülüklerinin devamının ve yükümlülüklerin ortadan kalkıp kalmadığının kontrolü | |
İnsan Kaynakları Müdürü | İnsan Kaynakları | Personel kişisel verilerinin saklama süresine uygunluğunun sağlanması, periyodik imha sürecinin yönetimi, Personellerin Kanun’da belirtilen hakları ile ilgili aydınlatılması taleplerinin alınması ve cevaplandırılması |
3.KAYIT ORTAMLARI
Kişisel veriler, Kurum tarafından Tablo 2’de listelenen ortamlarda hukuka uygun olarak güvenli bir şekilde saklanır.
Tablo 2: Kişisel veri saklama ortamları
Elektronik Ortamlar | Elektronik Olmayan Ortamlar |
|
|
4. SAKLAMA VE İMHAYA İLİŞKİN AÇIKLAMALAR
Şirket tarafından; çalışan, çalışan adayı, stajyer, tedarikçi, tedarikçi yetkilisi, tedarikçi çalışanı, ürün veya hizmet alan kişi, potansiyel ürün veya hizmet alıcısı, hissedar/ortak, ziyaretçi ve sair üçüncü kişiler dahil gerçek kişilerin kişisel verileri KVKK’ya uygun olarak saklanır ve imha edilir.
Bu kapsamda saklama ve imhaya ilişkin detaylı açıklamalara aşağıda sırasıyla yer verilmiştir.
4.1 Saklamaya İlişkin Açıklamalar
Kanunun 3 üncü maddesinde kişisel verilerin işlenmesi kavramı tanımlanmış, 4 üncü maddesinde işlenen kişisel verinin işlendikleri amaçla bağlantılı, sınırlı ve ölçülü olması ve ilgili mevzuatta öngörülen veya işlendikleri amaç için gerekli süre kadar muhafaza edilmesi gerektiği belirtilmiş, 5 ve 6 ncı maddelerde ise kişisel verilerin işleme şartları sayılmıştır.
Buna göre, Şirket faaliyetleri çerçevesinde kişisel veriler, ilgili mevzuatta öngörülen veya işleme amaçlarımıza uygun süre kadar saklanır.
4.1.1 Saklamayı Gerektiren Hukuki Sebepler
Şirket, faaliyetleri çerçevesinde işlenen kişisel verileri, ilgili mevzuatta öngörülen süre kadar muhafaza eder. Bu kapsamda kişisel veriler;
213 sayılı Vergi Usul Kanunu
1774 sayılı Kimlik Bildirme Kanunu
4857 sayılı İş Kanunu
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
5651 sayılı İnternet Ortamında Yapılan Yayınların Düzenlenmesi ve Bu Yayınlar Yoluyla İşlenen Suçlarla Mücadele Edilmesi Hakkında Kanun
6098 sayılı Türk Borçlar Kanunu
6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu
6361 sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu
6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu
başta olmak üzere yürürlükte olan diğer ikincil mevzuatta yer alan saklama süreleri kadar saklanmaktadır.
4.1.2. Saklamayı Gerektiren İşleme Amaçları
Şirket, faaliyetleri çerçevesinde işlemekte olduğu kişisel verileri aşağıdaki amaçlar doğrultusunda saklar:
Acil durum yönetimi süreçlerinin yürütülmesi
Bilgi güvenliği süreçlerinin yürütülmesi
Çalışan adayların başvuru süreçlerinin yürütülmesi
Çalışanlar için iş akdi ve mevzuatlardan kaynaklı yükümlülüklerin yerine getirilmesi
Denetim / Etik faaliyetlerin yürütülmesi
Eğitim Faaliyetlerinin Yürütülmesi
Finans ve muhasebe işlerinin yürütülmesi
Fiziksel mekan güvenliği temini
Hukuk işlerinin takibi ve yürütülmesi
İletişim faaliyetlerinin yürütülmesi
İnsan kaynakları süreçlerini yürütmek
İş Faaliyetlerinin yürütülmesi/denetimi
İş sağlığı/güvenliği faaliyetlerinin yürütülmesi
İş sürekliliğinin sağlanması faaliyetlerinin yürütülmesi
Mal/hizmet üretim ve operasyon süreçlerinin yürütülmesi
Mal/hizmet satın alım süreçlerinin yürütülmesi
Mal/hizmet satış süreçlerinin yürütülmesi
Sözleşme süreçlerinin yürütülmesi
Taşınır mal ve kaynakların güvenliğinin temini
Yetkili kişi, kurum ve kuruluşlara bilgi verilmesi
4.2. İmhayı Gerektiren Sebepler
Kişisel veriler;
İşlenmesine esas teşkil eden ilgili mevzuat hükümlerinin değiştirilmesi veya ilgası,
İşlenmesini veya saklanmasını gerektiren amacın ortadan kalkması,
Kişisel verileri işlemenin sadece açık rıza şartına istinaden gerçekleştiği hallerde, ilgili kişini açık rızasını geri alması,
KVKK’nın 11. maddesi gereği ilgili kişinin hakları çerçevesinde kişisel verilerin silinmesi ve yok edilmesine ilişkin yaptığı başvurunun Marina Vista tarafından kabul edilmesi,
Şirketin, ilgili kişi tarafından kişisel verilerinin silinmesi veya yok edilmesi talebi ile kendisine yapılan başvuruyu reddetmesi, verdiği cevabı yetersiz bulması veya KVKK’da öngörülen süre içinde cevap vermemesi hallerinde; Kurul’a şikâyette bulunması ve bu talebin Kurul tarafından uygun bulunması ve
Kişisel verilerin saklanmasını gerektiren azami sürenin geçmiş olması ve kişisel verileri daha uzun süre saklamayı haklı kılacak herhangi bir şartın mevcut olmaması
durumlarında, Şirket tarafından ilgili kişinin talebi üzerine silinir, yok edilir ya da re’sen silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
5. TEKNİK VE İDARİ TEDBİRLER
Kişisel verilerin güvenli bir şekilde saklanması, hukuka aykırı olarak işlenmesi ve erişilmesinin önlenmesi ile kişisel verilerin hukuka uygun olarak imha edilmesi için KVKK’nın 12. maddesi ile 6. maddesinin 4. fıkrası gereği özel nitelikli kişisel veriler için Kurul tarafından belirlenerek ilan edilen yeterli önlemler çerçevesinde Şirket tarafından teknik ve idari tedbirler alınır.
5.1. Teknik Tedbirler
Şirket tarafından, işlediği kişisel verilerle ilgili olarak alınan tedbirler aşağıda sayılmıştır;
Ağ güvenliği ve uygulama güvenliği sağlanmaktadır.
Ağ yoluyla kişisel veri aktarımlarında kapalı sistem ağ kullanılmaktadır.
Anahtar yönetimi uygulanmaktadır.
Bilgi teknolojileri sistemleri tedarik, gelistirme ve bakımı kapsamındaki güvenlik önlemleri alınmaktadır.
Çalışanlar için veri güvenliği konusunda belli aralıklarla eğitim ve farkındalık çalışmaları yapılmaktadır.
Çalışanlar için yetki matrisi oluşturulmuştur.
Görev değişikliği olan ya da işten ayrılan çalışanların bu alandaki yetkileri kaldırılmaktadır.
Güncel anti-virüs sistemleri kullanılmaktadır.
Güvenlik duvarları kullanılmaktadır.
Kişisel veriler yedeklenmekte ve yedeklenen kişisel verilerin güvenliği de sağlanmaktadır.
Log kayıtları kullanıcı müdahalesi olmayacak şekilde tutulmaktadır.
Siber güvenlik önlemleri alınmış olup uygulanması sürekli takip edilmektedir.
Şifreleme yapılmaktadır.
Veri kaybı önleme yazılımları kullanılmaktadır.
5.2. İdari Tedbirler
Şirket tarafından, işlediği kişisel verilerle ilgili olarak alınan tedbirler aşağıda sayılmıştır;
Kişisel veri içeren fiziksel ortamlara giriş çıkışlarla ilgili gerekli güvenlik önlemleri alınmaktadır.
Kişisel veri içeren fiziksel ortamların dış risklere (yangın, sel vb.) karşı güvenliği sağlanmaktadır.
Kişisel veri içeren ortamların güvenliği sağlanmaktadır.
Kişisel veriler mümkün olduğunca azaltılmaktadır.
6. KİŞİSEL VERİLERİ İMHA TEKNİKLERİ
İlgili mevzuatta öngörülen süre ya da işlendikleri amaç için gerekli olan saklama süresinin sonunda kişisel veriler, Şirket tarafından re’sen veya ilgili kişinin başvurusu üzerine yine ilgili mevzuat hükümlerine uygun olarak aşağıda belirtilen tekniklerle imha edilir.
6.1. Kişisel Verilerin Silinmesi
Kişisel veriler Tablo-3’te verilen yöntemlerle silinir.
Tablo 3: Kişisel verilerin silinmesi
| Açıklama | |
Fiziksel ortamda yer alan kişisel veriler | Fiziksel ortamda bulunan kişisel veriler karartma yöntemi kullanılarak veya belgenin, ilgili kullanıcılar tarafından hiçbir şekilde erişilmeyecek şekilde güvenli bir ortamda saklanılması suretiyle silinmektedir. | |
Sunucularda Yer Alan Kişisel Veriler | Sunucularda yer alan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenler için sistem yöneticisi tarafından ilgili kullanıcıların erişim yetkisi kaldırılarak silme işlemi yapılır. | |
Veri tabanlarında yer alan kişisel veriler | İlgili kullanıcının, rol ve izin ataması yapılarak, veri tabanında yer alan kişisel verilere erişimi engellenmektedir. | |
Merkezi sunucularda yer alan kişisel veriler | İlgili kullanıcının, kişisel veri içeren dosyanın bulunduğu dizin üzerindeki erişim hakları kaldırılmaktadır. | |
Taşınabilir cihazlarda (USB, Hard disk, CD, DVD gibi) yer alan kişisel veriler | İlgili kullanıcının dosyaya erişimi engellenmektedir. |
6.2. Kişisel Verilerin Yok Edilmesi
Şirket olarak, kişisel verilerin hukuka uygun olarak yok edilmesi işlemini gerçekleştirebilmek amacıyla tarafımızca kullanılan yöntemler şu şekildedir:
Tablo 4: Kişisel Verilerin Yok Edilmesi
| Açıklama | |
Fiziksel ortamda yer alan kişisel veriler | Kâğıt ortamında yer alan kişisel verilerden saklanmasını gerektiren süre sona erenler, kâğıt kırpma makinelerinde geri döndürülemeyecek şekilde yok edilir. | |
Çevresel (ağ cihazları, flash tabanlı ortamlar, optik sistemler vb.) ve yerel sistemlerde yer alan kişisel veriler | Kişisel veri içeren cihazlar; yakma, küçük parçalara ayırma, eritme gibi fiziksel işlemlerle yok edilmektedir. Ayrıca, demanyetize etme yöntemi ile aygıtın üzerinde yer alan kişisel veriler okunamaz hale getirilerek yok etme işlemi gerçekleştirilmektedir. Bununla birlikte; özel yazılımlar ile var olan verilerin üzerine rastgele veri girişi yapılması sonucu eski verilerin kurtarılmasının önüne geçilerek yok etme işlemi uygulanmaktadır. |
6.3. Kişisel Verilerin Anonim Hale Getirilmesi
Kişisel verilerin anonim hale getirilmesi, kişisel verilerin başka verilerle eşleştirilse dahi hiçbir surette kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilmeyecek hale getirilmesidir.
Kişisel verilerin anonim hale getirilmiş olması için; kişisel verilerin, veri sorumlusu veya üçüncü kişiler tarafından geri döndürülmesi ve/veya verilerin başka verilerle eşleştirilmesi gibi kayıt ortamı ve ilgili faaliyet alanı açısından uygun tekniklerin kullanılması yoluyla dahi kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemez hale getirilmesi gerekir.
7. SAKLAMA VE İMHA SÜRELERİ
Şirket tarafından, faaliyetler kapsamında işlenmekte olan kişisel verilerle ilgili olarak;
Süreçlere bağlı olarak gerçekleştirilen faaliyetler kapsamındaki tüm kişisel verilerle ilgili kişisel veri bazında saklama süreleri Kişisel Veri İşleme Envanterinde;
Veri kategorileri bazında saklama süreleri VERBİS’e kayıtta;
Süreç bazında saklama süreleri ise iş bu Kişisel Veri Saklama ve İmha Politikasında yer alır.
Kişisel verilerin imha süreci, Şirket tarafından her bir ilişkiye uygun olarak ilgili mevzuat gözetilerek belirlenmiş olan saklama süreleri doğrultusunda yürütülmektedir. Saklama süreleri sona eren kişisel veriler, Şirket tarafından belirlenmiş olan periyodik imha sürelerinde silinir, yok edilir veya anonim hale getirilir.
Tablo 5: Süreç Bazında Saklama ve İmha Süreleri Tablosu
SÜREÇ | SAKLAMA SÜRESİ | İMHA SÜRESİ |
İnsan kaynakları çalışan süreçlerinin yürütülmesi | Çalışanın işten ayrılmasından itibaren 15 yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk 6 aylık periyodik imha süresinde |
Çalışan adaylarına ilişkin süreçlerin yürütülmesi | Başvuru tarihinden itibaren 1yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk 6 aylık periyodik imha süresinde |
Sözleşmesel ilişkilerin yürütülmesi | Sözleşmenin sona ermesini takiben 10 yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk 6 aylık periyodik imha süresinde |
Biyometrik Veri | İş ilişkisinin sona ermesini takiben 1 ay | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk 6 aylık periyodik imha süresinde |
Kamera Kayıtları | Kayıt altına alınmasını takiben 15 gün | Kayıt Süresinin Sonunda Otomatik Olarak İmha Edilmekte |
Muhasebe ve Finans Süreçlerinin Yürütülmesi | Kayıt altına alınmasını takiben 10 yıl | Saklama süresinin bitimini takip eden ilk 6 aylık periyodik imha süresinde |
Saklama süreleri sona eren kişisel veriler için re’sen silme, yok etme veya anonim hale getirme işlemi “2.SORUMLULUK VE GÖREV DAĞILIMLARI” başlığı altında yer verilen departmanlar tarafından yerine getirilir.
8. PERİYODİK İMHA SÜRESİ
Yönetmelik’in 11. maddesi gereğince periyodik imha süresi, Şirket tarafından, [6] ay olarak belirlenmiştir. Buna göre, Şirket her yıl Haziran ve Aralık aylarında periyodik imha işlemi gerçekleştirilir.
9. POLİTİKA’NIN YAYIMLANMASI VE SAKLANMASI
Politika, ıslak imzalı (basılı kâğıt) ve elektronik ortamda olmak üzere iki farklı ortamda yayımlanır, internet sayfasında kamuya açıklanır. Basılı kâğıt nüshası da İnsan Kaynakları Departmanında dosyasında saklanır.
10. POLİTİKA’NIN GÜNCELLEME PERİYODU
Politika, ihtiyaç duyulduğunda ve değişen süreçler bulunduğunda güncellenir.
11. POLİTİKA’NIN YÜRÜRLÜĞÜ VE YÜRÜRLÜKTEN KALDIRILMASI
İşbu Politika, Şirkete ait internet sitesinde yayınlanmasının ardından yürürlüğe girmiş kabul edilir.
Yürürlükten kaldırılmasına karar verilmesi halinde, Politika’nın ıslak imzalı eski nüshaları şirket kaşesi ve şirket yetkilisi imzası ile iptal edilerek (iptal kaşesi vurularak veya iptal yazılarak) imzalanır ve en az 5 yıl süre ile İnsan Kaynakları Departmanı tarafından saklanır.
- REZERVASYON YAP
- En
- TR
Değerli Misafirlerimiz,
04.09.2020 - ENGLISHOtelimizde, Türkiye Cumhuriyeti Sağlık Bakanlığı, Kültür ve Turizm Bakanlığı ve Dünya Sağlık Örgütü (WHO) genelgeleri ve tavsiyelerine birebir uyulmaktadır.
Golden Way Hotel olarak, kurulduğumuz günden bu yana, otel misafirlerimizin sağlığı ile ilgili bütün gereklilikleri uluslararası standartlarda eksiksiz bir şekilde yerine getiriyoruz. Hijyen uygulamalarımız uluslararası bağımsız bir kuruluş olan Royalcert (Uluslararası Sağlık Denetleme Servisi) tarafından her ay denetlenmekte ve sertifikalandırılmakta olup, “GÜVENLİ TURİZM SERTİFİKASI” kriterlerini yerine getirmiş ve bu sertifikayı almaya hak kazanmış bulunmaktayız.
Otelimizde kaldığınız süre içerisinde, bu rehberde belirtilen bilgiler doğrultusunda hareket etmenizi; hem kendi sağlığınız hem de sizinle birlikte otelimizde kalan diğer misafirlerimizin ve size hizmet eden çalışanlarımızın sağlığını korumak amacıyla uymanızı rica ederiz.
ODANIZ
• Odanız dezenfekte özelliği olan ürünlerle temizlenmiştir, bu işlemlerin ardından odanız tarafınıza ‘‘ilk kullanan’’ olarak teslim edilmiştir.
• Odanızda bulunan sabun, şampuan, duş jeli gibi ürünler tek kullanımlık olup, sizin dışınızda kimse tarafından kullanılmamaktadır.
• Odanızda bulunan çay-kahve setleri size özel olup tek kullanımlık ve poşet içinde bulunmaktadır.
• Odanızın günlük temizliği personelimiz tarafından maske, siperli maske ve eldiven kullanılarak yapılır.
• Günlük oda temizliği veya mini barınız için odanıza girilmesini istemiyorsanız bu hizmeti arzu etmediğinizi resepsiyona bildirebilirsiniz.
• Odalarda havalandırma sisteminin düzenli çalıştığının kontrolleri yapılmaktadır. Klimaların filtreleri düzenli aralıklarla temizlenerek dezenfekte edilmektedir.
GENEL KULLANIM ALANLARI
• Tüm alanların temizliği, yüzeyin niteliğine göre standartlara uygun dezenfeksiyon malzemeleri kullanılarak uygun sıklıkta yapılmaktadır.
• Otel içerisinde pos makineleri ve temassız ödeme yöntemleri kullanılmaktadır.
• Her misafir otele giriş yaptığında ateş ölçer ile ateşleri ölçülmekte ve kayıt altına alınmaktadır. Yüksek ateşi olanlar tesis içerisine alınmamakta ya da oluşturulan izolasyon odalarında izole olmaları sağlanabilmekte ve durumun sağlık birimleriyle zaman geçmeden paylaşılarak sağlık kuruluşlarına transferleri sağlanmaktadır.
• Otel içerisinde Covid-19 vakaları için uygulanacak protokol, aranacak kişi ve kurumları içeren “Hotel Golden Way Covid-19 Acil Durum Eylem Planı” yayınlanmıştır. Oteller içinde acil durum ekipleri oluşturulmuştur.
• Restaurant, toplantı salonu, lobi, resepsiyon alanı, bar ve diğer satış üniteleri ve tüm genel kullanım alanları sosyal mesafe planına uygun olarak düzenlenmiş; sosyal mesafeye ilişkin gerekli önlemler alınmış, gerekli işaretlemeler yapılmıştır. Bu alanlara plana uygun kapasiteden daha fazla misafir kabul edilmeyecektir.
• Tüm genel kullanım alanlarında yeterince el dezenfektanı veya antiseptiği bulundurulmaktadır.
• Tesisimiz bünyesinde yeterli sayıda koruyucu kıyafet ve ekipman bulundurulmaktadır.
• Bellboylar bagaj taşıma esnasında kişisel koruyucu önlemleri (eldiven, maske, siper maske vb.) almaktadırlar.
• Bagaj taşıma araçları ve bagajların kendisi her defasında dezenfekte edilmektedir.
• Misafirlerin resepsiyonda kullandıkları kalemler ve kartlar her defasında kirli bölümüne ayrılarak dezenfekte edilmektedir.
• Yiyecek – içecek hizmeti verilen ünitelerimizde masalar arası mesafe 1.5 metre olarak düzenlenmiştir.
• Yemek masalarında kullanılan tuz, baharat, kürdan vb. menaj takımları ile şeker gibi yardımcı ürün ve malzemelerin tek kullanımlık paketlerde sunulmaktadır.
• Yemek masalarında kullanıma sunulacak çatal, kaşık ve bıçak vb. ürünler hijyenik ambalajlarda servis edilmektedir.
PERSONELİMİZ
• Tüm çalışanlarımız salgın ve hijyen konusunda özel eğitim almıştır.
• Personelimiz size hizmet ederken yerine ve hizmete göre maske, eldiven veya yüz siperliği gibi koruyucu malzemeleri kullanmaktadır.
• Tüm personel alanlarımızda genel kullanım alanlarında olduğu gibi hijyen standartları ve uygulamaları aynı şekilde ve titizlikte yapılmaktadır.
• İşletmemizde gıda üretim ve mutfak alanlarında hijyen bariyerleri, el ve vücut hijyeni için gerekli alet ve ekipmanlar bulundurulmaktadır.
• Mutfakla ilişkili alanların, mutfakta kullanılan her türlü ekipmanların, tezgah ve saklama alanlarının temizlik ve hijyeni düzenli olarak sağlanmaktadır.
SİZDEN BEKLEDİKLERİMİZ
• Otel içinde maske kullanmanız sizin ve çevrenizdekilerin sağlığı için önemlidir.
• Otel girişinde, Sağlık Bakanlığı’nın yayınladığı genelgeye paralel olarak son 14 gün içerisinde hangi ülkelere seyahat ettiğinizin bilgisini veriniz.
• Resepsiyonda kullandığınız kalemleri kirli bölümüne atınız.
• Asansörleri aynı odada birlikte kaldığınız kişilerle kullanabilirsiniz. Asansörde sizinle birlikte kalmayan başka bir misafir var ise lütfen bir sonraki asansörü bekleyiniz. Yakın katlar için asansör kullanmak yerine, merdivenleri de kullanabilirsiniz.
• Tesis içinde hareket ederken sosyal mesafeyi korumaya azami dikkat ediniz. Otel yönetimi tarafından konulmuş olan işaretlere uyunuz.
• Otel içerisindeki tüm uyarı posterlerini okumanızı ve uyarılara dikkat etmenizi rica ederiz.
• Masalar arasında bırakılan 1.5 metrelik mesafeyi bozmayınız.
• Kendinizde veya tanıdığınız diğer misafirlerimizden birinde Covid-19 semptomları görüyorsanız derhal resepsiyona haber veriniz, resepsiyon sizin için covid-19 hizmetleri yöneticimiz ve sağlık hizmetleri kuruluşları ile iletişime geçerek irtibatınızı sağlayacaktır.
• Covid-19 önlemleri kapsamında gerektiği zaman kullanabilmeniz için dezenfektan, maske ve eldiven gibi koruyucu malzemeler resepsiyondan, kat hizmetlerinden ve oda servisinden günün her saatinde ücretsiz olarak temin edebilirsiniz.
• Covid-19 virüsü konuşma ve dokunmanın yanı sıra burun, ağız, göz vs. temasları ile geçebilmekte, belirli bir süre havada asılı kalabilmekte ve temas edilen yüzeyde yaşayabilmektedir. Bu nedenle ellerinizi sık sık bol su ve sabunla yıkamanız gerekmektedir. Lavabolara uzak olmanız halinde sizin için hizmet ünitelerimizin bulunduğu yerlere el dezenfektanı cihazları tarafımızca konulmuştur.
• İkamet adresi yurtdışında olan misafirlerimiz, talepleri halinde, Covid-19 testini ücretli olarak test merkezleri, havalimanları veya konaklama tesislerinde yaptırabileceklerdir. Çalışma saatlerine, testin içeriği, süresi ve test sonucu hakkında bilgilendirme ile ülkelerine dönüşte Covid-19 testi zorunluluğu bulunan misafirlere, gecikmelere veya yaşanabilecek yoğunluğa maruz kalmamak için yolculuklarından 48 saat önce test yaptırmaları gerekmektedir. Test sonucu pozitif çıkan misafirlerin ise konakladıkları tesisin yönetimine, havalimanlarında ise danışma birimlerine hemen bilgi vermeleri gerekmektedir. Test yaptırmak isteyen misafirlerimiz otelimiz ile anlaşmalı olan MEDİPOL SAĞLIK GRUBU olan TEM Avrupa Otoyolu Göztepe Çıkışı No:1 BAĞCILAR/İSTANBUL adresli sağlık kuruluşunda PCR Testi 700 Türk Lirası , Antikor Testi 700 Türk Lirası, PCR+Antikor Testi 1.200 Türk Lirasına yapılmaktadır.
• Otelimiz içerisinde herhangi bir numune alma işlemi yapılmamaktadır.
• Otel içinde veya otel dışında herhangi bir Covid-19 semptomu veya pozitif test sonucu görülmesi halinde, derhal ulaşmanız gereken otel telefonu 0212 438 68 88 tür.
• Covid-19 dâhil tüm bulaşıcı hastalıklarla ilgili bulgu, bilgi, semptomları gizlemeniz ve otel yönetimine haber vermemeniz ya da önlemlere uymamanız halinde yasal yükümlülüklerinizin olabileceği konusunu tekrar hatırlatırız.
Dikkatle okuduğunuz ve başta kendi sağlığınız olmak üzere, diğer misafirlerimizin ve çalışanlarımızın sağlıklarını korumak için uyacağınız tedbirler için teşekkür ederiz.
"T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı Covid -19 normalleşme sürecinde Dünya Sağlık Örgütü, T.C Kültür ve Turizm Bakanlığı, T.C Sağlık Bakanlığı ve yerel otoritelerin aldığı kararlar nedeni ile tesis; hizmet anlayışında değişkenlik hakkını saklı tutar."